Koşu Biyografi

IMG_6790

Celil Akman

Koşu sporuna amatör olarak yeni başlayanlar gibi ben de kilo vermek ya da form tutmak için başladım

Başlamaya karar verdikten sonra ilk iş olarak, 15 yildir içtiğim sigaraya yani tiryakiliğime son verdim.

Aynı zamanda kilolarım ile de yıllardır şavaşan biri olarak, diyet menülerinden bir türlü sonuç alamıyordum.

Çaresizlikten önce yürüyüşe başladım , sonrasında da kademeli olarak koşulara başlama kararı alınca yenilenme konusunda büyük adımlar atmış oldum

Uzun bir süre yürüyüşler ile devam ettim.Bir süre sonra hedeflediğim gibi hızlanarak koşu moduna yavaş yavaş girmeye başladım ve de kendime sürekli olarak hedef koydum.Hedeflerime ulaşma konusunda zamanla ciddi ilerlemeler kaydetmeye başlayınca motivasyonum artmaya başladı.

Bir süre sonra kendimi daha iyi hisssedince, koşmak artık benim için bir tutku haline gelmeye başlamıştı.

Aslında aynı hızda koşabileceğim biri olsa bu gelişim daha hızlı olabilirdi ama çevremde koşmayı bırakın, yürüyüş yapacak birini bile bulmakta zorluk çekiyordum, aslında hala da çekiyorum.

Amatör ve de yavaş koştuğum için herhangi bir kulüp bünyesine katılmak, zaten benim için mümkün görünmüyordu. Bu yüzden bir süre yalnız koşmaya devam ettim.

Diğer taraftan amatör olduğum için yeterli bilgiye sahip değildim,

Hedefsiz rutin koşular bir süre sonra benim için isteksiz ve sıkıcı hale gelmeye başlayınca imdadıma sosyal medya yetişti.

Sosyal medya sayesinde, daha önce varlığından bir haber olmadığım bir sosyal ağın içinde bir anda buluverdim kendimi.

Duygusal bir yapıya sahip oldugum için zamanla yardımseverlik koşu oluşumlarını keşfettim.Koşarak bağış toplama konusu ilgimi çekmeye başlamıştı ve ben de mutlaka bu koşanlar arasında olmalıyım diye düşünmeden edemedim.

Koşu ile ilgisi olmayan çevremdeki diğer insanlarin, koşu ile ilgili olumsuz yorumlari bazen motivasyonumu düşürse de bu yorumlara zamanla alıştım ve umursamadan yoluma devam ettim.

Başka spor branşlarında oldugu gibi, koşu sporunda da bilincsiz, plan ve programsız antrenman yapılmaması gerekiyordu.Dozajı ayarlanmadan yapılan bu antrenmanlara devam edilmesinin sakatlıklara sebep olabiliyordu ve ben de tecrübesizlikten başıma gelince öğrenmiş oldum 🙂

Gerçekçi hedefler ile sınırlarıma meydan okumaya çalıştım.Aynı zamanda, hedefime ulaşmaya çalışırken koşulardan da zevk almalıydım, aksi takdirde hedefe ulaşmam mümkün değildi.

Ciddi bir hazırlık için kendime en uygun bir yariş programını arastirmaya başladım.Aslında zevk alarak koşmak varken gerçekçi olmayan bir hedef koymak ve de ısrarcı olmak bana göre de doğru bir yaklaşım tarzı değildi.

Tabii ki denemelerden vazgeçeceğim anlamına da gelmiyordu 🙂

Haftalık 70-100 Km arası yani her gün yaklaşık olarak en az 10 Km ortalama ile koşuyordum.Bu yüzden yeterli kondisyona sahip olduğumu düşünerek, uygun bir maraton programı ile hızlı bir şekilde hazırlıklara başladım.

Ağır bir antrenman programına başlamak için öncelikle, fiziksel olarak bir engelimin olmaması için doktor kontrolünden geçmeliydim.Emin olmak için de hemen gerekli randevulari alarak sağlığımı garanti altına aldım.

Sağlık kontrolünün yanı sıra, programı doğru bir şekilde uygulayabilmek için zamanımın müsait olması gerekiyordu.Çünkü zaman ayıramamak, iş ya da aile sorumlulukları vs, huzurun bozulmasina sebep olabilirdi.

Bu konularda içimi rahatlatarak, nasıl bir program uygulayacagıma hızlıca karar verdim.Kısa veya uzun mesafe mi? Yoksa hızımı artırmak  için mi antrenman yapacağım?

Kondisyonuma uygun mesafeye, karar verdikten sonra hedefimi tam olarak belirledim

Böyle bir antrenman uygularsam ayni zamanda istediğim şekilde fit olarak kalacaktım

Diğer taraftan ise kısa zaman da beklentiye girmeden, sürekliliği korumam gerekiyordu.

Cünkü, metabolizmam hızlı bir şekilde kiloları geri aldırıyordu.Ya da bana öyle geliyordu 🙂

Aynı zamanda alışkanlıklarım ve yaşam tarzımda mutlaka değişiklik gerekiyordu,

Her gece Koşarken hedefime ulaştığımı ya da finishi hayal ederek odaklanıyordum, bu benim motivasyonumu ciddi derece artırıyordu.İlk maratonumu koşma hayalini kurarken de aynı şekilde finish e odaklanmıştım

2012 senesinde kişiye özel bir programi ciddi anlamda uygulamaya başlayınca, güzel sonuclar almak beni  yarışlara katılmaya daha çok katılmaya teşvik etmişti.

Hatta öyle ki, katıldığım ilk yariş üzülerek söylüyorum yani 42 Km Maraton mesafesi olmuştur 🙂 Sonuç hüsran olsa da bitirmeyi başarmıştım.

Sonrasinda ise ciddi sayıda yarişa katılarak az çok tecrübe sahibi oldum sayılır, hala da mümkün olduğunca katılmaya çalışıyorum…

 

Anasayfaya dönüş için tıklayınız…

Koşu Biyografi” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

