IRONMAN Barcelona 2017

IRONMAN – ” Anything is Possible “

3,8 Km Yüzme – 180 Km Bisiklet – 42,21 Km Koşu etaplarından oluşan ve bu 3 branşın arka arkaya ve aynı sıralamada yapıldığı bir spor müsabakasıdır.

Daha fazla detaya, aşağidaki linkten ulaşabilirsiniz.

Triatlon ya da ironman nedir?

barcelona

2010 Yılında ilk kez yürü-koş ile koşuya başladım.Koşmak bir süre sonra beni obezlik, sigara, alkol vs kötü alışkanlıklarımdan uzaklaştırdı.Sonrasında ise yaşam tarzım değişti ve kendimi bir anda yarış parkurlarında buluverdim.

Ailemin ve şirketimin desteği ile de koşmaya olan tutkum, artarak devam etmişti

Geçtiğimiz sene (2016) Antalya’ da düzenlenen IRONMAN 70.3 Gloria yarışı’ nda (70.3 * Half Ironman olarak geçer ve 1,9K yüzme – 90K bisiklet – 21,1 K mesafelerinden oluşmaktadır) mücadele ederek, başarılı bir şekilde bitirmiştim.

Yarış ile ilgili yazıma, aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz

IRONMAN 70.3 Gloria Yarış Raporum

Bu yarıştan sonra hedefimi, full etap (uzun mesafe) olarak lanse edilen IRONMAN yarışlarına çevirdim.

IRONMAN ünvanını almak için bu yarışları sağlıklı bir şekilde bitirmek yeterliydi. Dünyanın en zorlu yarışlarından biri olarak kabul edilen bu yarışlar, Türkiye’de henüz yapılmadığı için, rotamı mecburen yurtdışına çevirerek bana uygun parkur araştırmalarına başladım.

IRONMAN Yarışları

Yarış Takvimi 2017

Yarış Takvimi 2018

Mesafeler oldukça uzun ve zorlu olduğu için, mental hazırlık ve ciddi antrenman yapılması gerekiyordu ama, bu ünvanı alabilme düşüncesi bile oldukça heyecan vericiydi.

Kısa bir süre içerisinde de yaptığım araştırma sonucuna göre parkur, tarih ve maliyet açısından bana en uygun olduğu için İspanya Barselona’da yarışmaya karar verdim.

IRONMAN Barcelona

Bu tür büyük yarışların maliyeti yüksek olduğu için, sponsorsuz mücadele etmek gerçekten zordu. Çalıştığım şirket ve yöneticilerime bu proje ile gittiğimde kısmi olarak da olsa destek alabileceğimi öğrendiğimde, benim için imkansız ve gözümde büyüyen bu yarış için ilk adımı atmış oldum.

Koşarken hissettiğim gibi, o ilk adımı atmak önemlidir, gerisi zaten her zaman gelir.

Hem zorlu, hem de populer olduğu için 1 sene öncesinden açılan kayıtlar talebin fazla olması sebebi ile yaklaşık 2 hafta içerisinde SOLD OUT (Kayıtları dolarak kapanıyor) olmaktadır.

Bu sebeple hızlı bir şekilde kayıt olarak, programımı (Kayıt,ulaşım,konaklama) 1 sene öncesinden ayarladım.

Zorlu bir yarış olduğu için, mutlaka bir spor geçmisi (koşu,bisiklet ve yüzme) gerekiyor. Bu spor branşlarını arasıra yaptığım için, 6 aylık bir program ile hazırlanabileceğime inanıyordum. Araştırdığımda ise aşağıdaki antrenman planlarına ulaştım.

Antrenman düzenine girmek benim için zaman aldı, biraz da geç kalınca 20 haftalık olan programı uygulamaya karar vermek zorunda kaldım.

Diğer yandan uzun mesafe ve de cut off’ ların olması (Cut Off * belirli zaman dilimlerinde, belirli noktalar geçilemediği takdirde diskalifiye olunuyor) açıkçası beni biraz ürkütüyordu.

Bu mücadele için en büyük hazırlık mental hazırlıktı ama, aynı zamanda fiziksel antrenmanların sakatlık yaşamadan düzenli olarak yapılması  da çok önemliydi. Açıkçası antrenmanların düzenli olarak yapılması da işin en zor kısmıydı…

Yaklaşık 6 ay boyunca hem yüzme, hem bisiklet, hem de koşu olarak haftalık toplamda 12-20 saat arası antrenman yapmak, çalışan ve çoçuklu bir aile babası olarak oldukça zordu ama 2010 yılından beri geldiğim seviye benim için inanılmaz olduğu için, bunu da kesinlikle başaracağıma inanıyordum.

Antrenman Dönemi

Yarıştan 5 ay öncesinde hazırlıklarım başladı, antrenman düzenini bir süre oturtmakta zorlandım ama hızlı bir şekilde motive olarak artık geriye dönüşü düşünmek bile istemiyordum.Bu yarışı sağlıklı bir şekilde bitirmek en büyük hedefimdi.

Yarış tarihlerinde Barselona’ da referandum yapılacak olması nedeni ile yarış tarihi 1 gün öne alındı. Gün değişikliği, seyahat planları ve antrenmanları etkilediği için IRONMAN organizasyonu tarafından yarış iptali ve ücret iade seçeneği gelse de, vazgeçmek yerine devam etme kararı aladım.

Antrenmansız olanlar için yarıştan çekilmek ve ücret iade seçeneği çok olumlu bir gelişmeydi. Bu sebeple çevremde iptal edenler de oldu

Antrenman dönemimi 4 ay %60 civarında, son 1 ay ise %80-90 civarlarında uygulayarak yarışa son 1 hafta kala antrenman planında olduğu gibi dinlenmeye çekildim.

27 Eylül Çarşamba Istanbul-Barcelona Ulaşım ve Konaklama

Uçak biletlerine ek olarak, Bisiklet çantası için de havalimanında 35 Eur bedel ödedikten sonra 3 saatlik Barselona yolculuğumuz başlamış oldu.

Yarışın yapılacağı yer olan Calella, Barselona havalimanından yaklaşık 1 saat uzaklıktaydı.

Barselona’ya geldiğimde motivasyonum oldukça yüksekti. Antrenman dönemimi her ne kadar çok verimli geçiremesem de 16 saat bitirme süresi (cut off) olan yarış için, kendimi diskalifiye olmadan, bitirebilecek kadar güçlü hissediyordum

Havalimanında bagajlarımızı aldıktan sonra, daha önce irtibat halinde olduğumuz VIP Taxi (Mercedes Vito) ile Hotelimize gidebilmek için Kulüp arkadaşım ile beraber 2 bisiklet ve 2 yolcu için toplamda 130 Eur ödedik.

Sonradan öğrendiğimize göre ulaşım maliyetleri aşağıdaki gibidir.

1) VIP Taksi  130 Eur  * En zahmetsiz olanı
2) Tour Otobüsleri 22 Eur (kişi başı) * Kalkış terminali bilmiyorduk
3) Sehiriçi Otobüs 10 Eur (kişi başı) * Kalkış terminali bilmiyorduk
4) Tren (aktarmalı) 5 Eur (kişi başı) * aktarma biraz sorunlu ve de tenler kalabalık

Yarışa kayıt olurken konaklamayı ayarlamıştım. Seçim yaparken start, finish, fuar alanı ve sahile yakınlığı sebebi ile Hotel Haromar dan yapmıştım.Hotel fiyat performans açısından oldukça uygundu.

Hotel e yerleştikten hemen sonra, hotelimizin karşısında kurulan fuar alanına gittim

Capture

ve biraz gezindikten sonra akşam yemeği öncesi hem keşif, hem antrenman niyetine yaklaşık 7 Km koşmaya çıktım

Akşam yemeği sonrasında da dinlenmeye çekildim

28 Eylül Perşembe Kayıt-Expo Fuar Alanı

Perşembe sabahı, kahvaltı sonrası ilk iş olarak fuar alanında kurulan IRONMAN kayıt noktasına giderek yarış kitimi aldım ve kayıt işlemlerimi tamamladım.

Kayıt sonrasında ise hemen yan çadırda kurulan IRONMAN Store’a girdim. Ironman logolu ürün çeşidi boldu ama fiyatlar açıkçası biraz yüksekti. Yarış sonrası 1 gün daha açık kalacağını öğrenince fiyatların düşeceği ümidiyle alışveriş yapmadım. Ama yarış sonrası pek ürün kalmadı ve ben de keşke alsaymışım diye düşünmeden edemedim 🙂

Yarış T-Shirt leri üzerinden ismimi de bularak resim çekmeyi ihmal etmedim 🙂

Capture_

Biraz dolaştıktan sonra bisikletimi çantalardan çıkarıp kurdum ve parkur testi için yola koyuldum.

Yarıştan 2 gün önce olmasına rağmen 72 Km binerek biraz risk aldım ama bu fırsatı da değerlendirmek istedim

Bisiklet turu sonrasında ve akşam yemeği öncesinde denize de girip biraz yüzmek istedim.Su sıcaklığı düşük gibi görünse de, sanki ideal gibiydi. Yaklaşık 1000 mt kadar wetsuitsiz yüzme denemesi yaptım

Akşam yemeği sonrasında ise Ironman etkinliğinde diğer Türk Arkadaşlar ile buluşmaya gittim

photo_2017-11-04_15-33-21

29 Eylül Cuma Teknik Toplantı-Son antrenman ve dinlenme

Kahvaltı sonrası gittiğim Teknik Toplantı alanı oldukça kalabalıktı. Geçen sene Ironman Gloria 70.3 Teknik toplantısına benzer şeyler anlatıldığı için, sadece parkur bilgilerini dinlemek yeterli geldi.

Teknik toplantı öncesinden de mail ile bilgilendirme yapılmıştı.

Athlete Guide 2017

Parkur Bilgileri,

IRONMAN Barcelona 2017 Yüzme Parkuru

Tek turlu ve kıyıya paralel

Start verildikten sonra, 300 mt açığa gidildikten sonra dubaları sağımıza alarak, 1750 mt kıyıya paralel , sonra da 100 mt kıyıya dik döndükten sonra, tekrar kıyıya paralel olarak  1450 mt yüzdükten sonra, son dubaya ulasacak ve dubayı solumuza alarak 200 mt kıyıya dik yüzünce start alanına tekrar geri ulaşarak sudan çıkacaktık.

IRONMAN Barcelona 2017 Bisiklet Parkuru

  • 3km + 2 Loops (Calella-Mongat) + 1 Loop (Calella Liaveneres) + 3km
  • 18K – 43K – 71K – 90K – 114K – 143K – 162K – 175K (istasyonlar)
  • Water – Powerbar Iso – Powerbar Bars – Powerbar Jel – Bananas – Water

IRONMAN Barcelona 2017 Koşu Parkuru

  • 1,6K T2 to Finish Line + 3 x 13,5K Loops
  • every 2,25 km (istasyonlar)
  • Water – Powerbar Iso – Bananas&Orange – Powerbar Jel – Salty Snacks – Cola – Red Bull ve Bob Sponges…

Fuar sonrası, Hotel’e geri döndüm ve eşyalarım için hazırlık yaparak bisikletimi son bir defa daha kontrol ettim. Sonra da, son koşu antrenmanım için yaklaşık 4 Km lık yavaş tempo koşuya çıktım.

photo_2017-11-04_13-29-40

Koşu sonrası bisikletim ile beraber, koşu ve bisiklet poşetlerimi teslim etmek üzere, Hotel’den yaklaşık 1 km uzaklıkta start alanında bulunan T1-T2 değişim alanına doğru yola koyuldum.

İlk önce numaramın bulunduğu yeri bularak bisikletimi doğru bir şekilde astım, son kontrollerimi yaparak eşyaların olduğu bölüme geçtim.

Aynı şekilde poşetlerimi de numaramın bulunduğu yere astım ve yarış çipimi almak için çıkışa yöneldim.

Teslimat sonrası, son bir kez yüzme parkurunu ve dubaları kontrol etmek için sahile gittim. Sahilde tecrübeli Ironman arkadaşlarımızın tavsiyeleri sonrasında Hotel’e geri dönerek, akşam yemeğini yedim ve yarış sabahını beklemek üzere dinlenmeye çekildim.

Tabii ki her zaman olduğu gibi, yarış malzemelerimin fotoğraflarını çekmeyi kesinlikle ihmal etmedim 🙂

photo_2017-11-03_23-32-46

Çok heyecan olmasa da uyku düzenim bozulmuştu, bu sebeple biraz geç yatttım

30 Eylül Cumartesi Yarış Sabahı-Start Alanı

DKyoIzOWsAAvN0t

Erken kalkıp kahvaltı sonrası, sabah karanlığında diğer arkadaşlarım ile beraber, yüzeceğimiz ve yarış sonrası giyeceğimiz kıyafetlerimizin bulunduğu çantalarlayarış alanına doğru yürüyerek değişim noktasına ulaştım.

Karanlık olan hava aydınlanmaya başladığında, bulutsuz masmavi gökyüzü kendisini gösterince keyfim yerine geldi.

Yarış Öncesi Son Kontroller

Tri-Suit üzerine yüzme kıyafetlerimi (wetsuit,bone ve gözlük) giymeden önce, uzun  mesafe yüzeceğimiz için, özellikle eklem ve sürtünme yerlerini iyice vazelinleyerek sahile doğru yöneldim.

Yarışın başlamasına az kala, ısınmak için denize girerek, gözlük ayarları vs control sonrası heyecanım iyice yatıştı ve yarışa hazır hale geldim.

Denizde ısınma yapanların sahile dönmesi için işaret gelince, sahile çıktım ve bütün yarışçılar gibi ben de yüzme sürelerine göre belirlenen noktalarda yerimi aldım.Sonrasında ise hep beraber start verilmesini beklemeye başladık.

Antrenman döneminde 25 mt lik havuzda 3.8K mesafeyi genelde 1 saat 40 dk gibi sürelerde yüzüyordum, denizde de yaklaşık 10 dk daha hızlı yüzebileceğimi düşünerek ilk önce 1:30 grubunu düşündüm ama daha hızlı yüzebileceğimi düşünerek son anda 1:20 grubuna geçtim.

Denize giriş yaptığımız kıyının hızlı bir şekilde derinleşmesi, direkt suya atlayıp yüzebilecek gibi olması nedeni ile çok iyiydi

İlk önce pro lar için start verildi. Sonrasında ise zaman gruplarında once hızlılar girecek şekilde 3 er 5 er şekilde start verildi.

ve derken yarış başladı.

3.8 Km’lik YÜZME Etabi
Süre 1:17:01

Benim bulunduğum gruba start verildikten sonra, sıra bana geldiğinde az da olsa tatlı bir heyecan vardı. Suya girdikten bir süre sonra ise korktuğum başıma geldi ve gözlüğüm su almaya başladı.Bir süre duraksayıp gözlük kayış ayarlarına bakmaya çalıştım ama arka taraftan sürekli gelenler nedeni ile dur-kalk yaparak yüzmeye çalışıyordum. 5-6 kez duraksadım ama gözlük su almaya devam edince ayarlamaktan vazgeçerek umursamaz bir şekilde yüzmeye devam ettim.Gözlük su alınca bir süre sonra gözlerim tuzlu su nedeni ile yanmaya başlasa da bu şekilde devam etmekten başka çarem yoktu.

Diğer yandan çok fazla yarışçı olduğu için kalabalık içerisinde yüzerken mecburen tokat, ayak darbelerine maruz kalmamız kaçınılmaz oluyor, hatta sizi geçmek isteyipte geçemeyen arkanızdaki yüzücüler, zaman zaman ayak bileğinizden suya doğru çekerek siz geçmeye çalışması her ne kadar korkunç gibi görünse de zamanla alışıyor ve umursamıyorsunuz.

Parkur haritasına göre açıktan kıyıya paralel şeklinde tek tur olarak yüzülecekti.En uzak dubalar güneşin doğuşu ve suyun yansıması nedeni ile pek görünmüyordu. Önümde yüzenleri takip ederek aynı rotada düz bir şekilde yüzmeye devam ettim.

Zaman zaman yüzme draftı yaptım ve önümdeki yüzücünün deryalına girmeye çalışarak devam ettim.En uzun nokta daki büyük dubadan döndüğümde, bir an once sudan çıkmak için hızımı daha da artırmaya çalışarak suda süzülmeye devam ettim.

Bütün dubaları sağıma alarak devam ettim, son dubaya geldiğimde ise dubayı soluma alarak kumsala hızlı bir şekilde ulaştım. Yaklaşık 1 saat 30 dk hedeflediğim mesafeyi, 1 saat 17 dk gibi bir sürede tamamlayınca keyfim yerine geldi. Bir aksilik olmadıktan sonra hedeflediğim yarış bitirme süresinden önce bitirme şansım artmaya başlamıştı.

T1 (Transition) Yüzme-Bisiklet arası Değişim Alanı
Süre 0:08:10

Tuzlu su ile yanan gözlerimi sahile çıkınca açmakta zorlansam da, kumsala ayak basınca kalabalık arasından koşarak sıyrılmaya çalıştım. Diğer yandan da koşarken wetsuitimi çıkarmaya çalışıyordum. Huub marka wetsuitimin fermuarında sorun olduğu için çok dikkat ediyordum çünkü, daha once katıldığım ironcamp esnasında deneme yarışı’da fermuar takılmış ve yaklaşık 5-10 dk açmak için zorlanmıştım.

Su fiskiyelerinin altından geçerek, değişim alanındaki bisiklet kıyafetlerimin bulunduğu noktaya koşarak ulaştım. Wetsutimi hızlı bir şekilde çıkardıktan sonra bisiklet poşetinin içerisindeki malzemelerimi eksiksiz olarak giydim (Geçen sene Gloria Ironman 70.3 Turkey yarışı’n da wetsutimi yüzme poşetine geri koymadığım için once kayıptı ama sonar bulunduğu için oldukça dikkatliydim) Sonra yüzme malzemelerimi aynı çantaya koyarak numaramın bulunduğu yere astım ve bisikletimin bulunduğu alana doğru koşarak devam ettim.

Yaklaşık 3000 adet bisikletin olduğu bir alanda bisikleti bıraktığınız yeri hatırlamanız için öncesinde belirgin noktaları hafızanıza kaydetmeniz önemli, aksi halde yarış stresi ile nerdeydi acaba diye arar durursunuz 🙂 Bunu yaparsanız, yarış esnasında böyle bir durumla karşılaşmayarak bisikletinizi hızlı bir şekilde bulursunuz.

Bisikletimin yerini bulduktan sonra ilk önce kaskımı takarak (önemli***) bisikletimi aldım ve üzerine binmeden iteleyerek start çizgisine doğru bisikletim ile beraber koştum.

Bisiklet start çizgisine gelmeden bisiklete binmeniz yasaktır. özellikle dikkat etmelisiniz. Yanlışlıkla binerseniz sarı kart görebilir, sonrasında da yarış parkurunda bulunan Penalty Box larda ceza olarak belirli bir süre beklemeniz gerekebilir. Bu da soğumanıza ve motivasyonunuza olumsuz etki ederek, yarış bitirme sürenizin gereksiz yere uzamasına sebep olabilir

180 Km’lik BİSİKLET Etabi
Süre 6:01:18

veeee bisikletime bindikten sonra, yarışın en uzun süren etabı başlamış oldu.

Bisiklet üzerinde gerekli kontrolleri yaptıktan sonra hızlı bir şekilde ilk iş olarak, jel ve tuz jelibonu tükettim.Bir süre şehir içi olduğu için kalabalık ve sokak aralarında sürdükten sonra Callela simgesi olan fener den sonra şehir dışına çıkmış olduk.

Bisiklet parkuru 1000 mt Elevation (yükseklik kazanımı) ve 2,5 Loop (Tur) dan oluşuyordu.

Parkur tek tur olsa tabii ki daha iyi olurdu ama daha fazla tur olmaması da sevindiriciydi 🙂 Neyse ki 2,5 tur atacaktık, fazlası sıkıcı ve karışıklık yaratabilir, bu sebeple de motivasyonunuz olumsuz etkilenebilirdi.

Genel anlamda sahil şeridinden devam eden, asfalt kalitesi güzel, eğim olarak düz sayılabilecek bir parkur olması olumluydu, tek olumsuz yanı rüzgarın karşıdan esmesiydi.Parkur üzerinde bulunan istasyonlar ise oldukça yeterli ve zengindi.Teknik toplantı bölümünde detayları yazmıştım

Spor geçmişimde pek aram olmadığı için, gelişmeye en çok açık olduğum branş, bisiklet branşıydı.Teknik problemle karşılaşma ihtimali nedeni ile de en fazla çekindiğim parkur olmuştur.

Her ne kadar bacaklarınızdaki kuvvet önemli olsa da, bu tür yarışlarda doğru kaliteli bir bisiklet, süre konusunda size mutlaka zaman avantajı sağlayacaktır.

Bu yarış için TT (Time Trial) zamana karşı aero bisiklet ve aynı şekilde aero kaskı olanlar önemli avantaj elde etti. TT bisikletim olsaydı, çok daha iyi bir derece yapacağıma kesinlikle eminim. Rakiplerimin bisikletleri gerçekten çok iyiydi.

Bisiklet üzerinde yaklaşık 10 adet power bar enerji jeli, 2 adet powerbar bar, 2 adet powerbar izotonik su, 5 adet tuz jelibonu, 4 adet şise su tükettiğimi hatırlıyorum.

Mümkün olduğunca bisiklet üzerinde draft yapmamaya çalıştım ama parkur gerçekten kalabalık olduğu için draft yapmamak için zorlandım diyebilirim.

Parkur sonlarına doğru ise hava iyice bulutlanmaya başlayınca, yağmur yağmadan once bisikleti kazasız belasız bitirmeye gayret ettim.

Neredeyse 3000 kişi arasında en kötü bisikletlerden birisi  ben de olmasına rağmen, 7 saat hedeflediğim parkuru 6 saat gibi oldukça iyi bir sürede bitirince beklentilerim iyice yükseldi ama diğer taraftanda enerjim tükenmeye başladığı için yorgunluk başladı ve hala önümde koşmam gereken 42 Km lik bir maraton mesafesi vardı.

T2 (Transition) Bisiklet-Koşu arası Değişim Alanı
Süre 0:05:32

Bisiklet ile değişim alanına yaklaştığımda tezahüratların sesi iyice belirginleşmeye başlamıştı.Oldukça kalabalık bir o kadar da çoşkulu halk arasından geçerek değişim alanına vardım. Bisiklete ilk bindiğim çizgiye, yani bisiklet finish çizgisine gelmeden bisikletten indim ve aynı şekilde hem koşarak, hem de bisikleti elimle iteleyerek bisikletimi numaramın bulunduğu yere tekrar astım.Sonra da koşarak değişim çadırına ulaştım.

Koşu poşetindeki malzemelerimi giydikten sonra boşalan poşete, bisiklet malzemelerimi koyduktan sonra zaman kaybetmeden koşu parkuruna doğru yöneldim.

Aslında daha öncesinde aklıma gelmedi ama koşarken farkettim ki, Tri-Suiti çıkarıp yeni koşu kıyafetleri ile koşmak sanki daha mantıklı gibiydi.

42 Km’lik KOŞU Etabi
Süre 4:52:17

Koşu parkurunda koşmaya başladıktan sonar, 42 Km lik mesafe beni bekliyordu ve öncelikli amacım bitirmek olduğu için hızımı kontrol altında tutmaya çalışıyordum. Sanırım enerjimin çoğunluğunu da bisiklet üzerinde harcadım.

Yorgunluğumu bir sure finishi hayal ederek atmaya çalıştım.

Koşu parkuru yaklaşık 0 elevation (yükseklik kazanımı) ve 3 Loop (Tur) dan oluşuyordu

Zemini genelde kızıl toprak ve asfalt dan oluşuyordu.Zaman zaman ayakkabı içerisine kum taş parçacıkları girmesi rahatsız etse de, zemin çok kötü sayılmazdı

Hedefime kilitlenmiş bir şekilde koşarken 10 Km den sonra yağmur çiselemeye başladı.

Koştukça yorgunluğum, artarak devam ediyordu, vücudumun yaktığı kaloriyi dengelemek için diğer taraftan beslenmeye çalışıyordum.

Diğer parkurda olduğu gibi, koşu parkurundaki istasyonlar da, oldukça zengin ve yeterliydi.

Özellikle tuz ve sıvı kaybını önlemek için tuz jelibonlarını kullanmaya devam ederek bol bol su içtim.

Ülkemizde rastlamadığımız derece de bir halk desteği vardı ve bu destek sayesinde motivasyonumuz gayet iyi durumdaydı.

Bir ara 12 saat alti gelir miyim diye hızımı artırmaya çalışınca, tempom bozuldu ve daha da yavaşlamak zorunda kaldım.Yavaşlayınca da son 15 Km havanında kararması ile enerjimin düşmeye başlaması beni biraz zorladı ama, finish e geldiğimde o meşhur anonsu duymak için ne olursa olsun durmadan devam edecektim.

veee sonunda finish ufuk ta göründü 🙂

İnanılmaz bir atmosfer içerisinde, çoşkulu kalabalığın arasındaki koridordan geçmek müthiş bir duyguydu benim için. O meşhur ” You are an IRONMAN ” anonsu ise tüm ağrı ve sızılarımı bir anda unutturuverdi bana 🙂

Madalya boynuma asılmadan, hemen dönerek bitirme süreme baktım ve ” sadece bitireyim yeter ” ya da 14-15 saat hedeflediğim yarışı yaklaşık 12 saat 24 dakikada bitirmiştim.

IRONMAN (demiradam) ünvanını almanın gurur ve mutluluğunu yaşıyordum

Yaklaşık 5 saat olarak hedeflediğim koşu parkurunu da, 4 saat 52 dakika sürede bitirince, defalarca şükrettim

Finish
Süre 12:24:18

 

Sonuçlarım

2010 yılından bu yana kaydettiğim aşamayı düşündüğümde bu yarış,

Kendime olan güvenimi arttırmış, iş ya da özel hayatımda kendime limit koymadan hedeflerime ulaşmayı, istedikten sonra da her şeyi yapabileceğim duygusunu bir kez daha yaşatmıştı.

Sertifikam

Yarış Videom

Yarış Sonrası

Yarış sonrasında Recovery (dinlenme) alanına geçerek kaybettiğim kalorinin yerini doldurmaya çalıştım.Bir kaç saat sonra ise saat 24:00 gibi çip teslimini yaparak, bisikletimi değişim alanından aldım ve hotel e geri dönerek iyice dinlenmeye çekildim.

01 Ekim Pazar Recovery Day

Yarıştan sonraki günün sabahında kahvaltı sonrası, yürüyüş ve keyif yapmak için hotelden ayrıldığımızda merdivenleri inmekte hafif zorlanıyordum 🙂 Bugün aslında Barselona yı gezmeyi düşünüyordum ama referandum nedeni ile olaylar yaşanabileceği için dinlenmeyi tercih ettim. Calella merkezi çok büyük olmadığı için bir sure sonra sıkılınca, bisiklete binmeye karar verdim ve kulüp arkadaşım ile beraber yarış parkurunun ters yönüne doğru gittik. Bir süre sonra gezilecek yer olmadığı için tekrar geriye dönerek zamanımın çoğunu hotel bölgesinde dinlenerek geçirdim.

02 Ekim Pazartesi Barcelona Day

Referandum nedeni ile ertelediğim kısa bir Barselona turu için, son gün vakit ayırmaya karar verince sabah erkenden yola çıktım.Hotelimize yaklaşık 10-15 dk lık mesafe de olan tren istasyonuna giderek, resimde görüldüğü gibi kalabalık tren ile Barselona merkeze 1 saat gibi bir sürede ulaştım.

photo_2017-11-04_15-44-35

Çok fazla zamanım olmadığı için vakit kaybetmek istemeyince turist otobüslerine atlayarak şehir turuna çıktım.

Tavsiyelerim?

VIP Taksi’ye gereksiz yere fazla para ödemeyin,

Barselona’yı gezmek için 1 gün yeterli değil, aynı zaman da uçağı kaçırma havalimanına zamanında ulaşma stresi yaşamamak için son iki günü Barselona merkezde uygun bir hotel de geçirmek daha mantıklı bir seçenek olacaktır,

Daha önce görmediğiniz bir yerde IRONMAN yarışacaksanız en az 6 günlük bir seyahat tam denk gelecektir.

03 Ekim Salı Stress sonrası Eve Dönüş

Referandum ve yaşanan olaylar nedeni ile Sabah erkenden kahvaltı yaparak, yaklaşık 5 saat öncesi yola çıktık ama taksi otobüs vs ulaşım araçlarının grev yapması nedeni uçağı kaçırabileceğimiz stresi üzerimize çökse de umudumuzu kaybetmedik.

Ulaşamasak da, bu tür durumlar için Uber Taksi alternatif ve uygun bir seçenek olduğunu sonra dan öğrendik.

Bisiklet çantası ile trene binmek hem kalabalık, hem de aktarma nedeni ile oldukça sıkıntılıydı ve aktarma noktası da tam gösterilerin yapılacağı yerin merkezindeydi.

Tam ümidi kesmişken bir otobüs geldi.Otobüs şoförü, büyük bisiklet çantalarımızı görünce bagaj için yer olmadığı için alamayacağını söyledi.Kulüp arkadaşım ile beraber şoföre otobüsün bagajını açtırıp, hızlı bir şekilde bavulları istifleyince, otobüse binebildik.

Göstericiler, otoban ve diğer yolları kapatınca araç geçişleri aksadı. Bu yüzden son dakika havalimanına yetiştik ama yarış bile beni bu kadar yormadı diyebilirim 🙂

Ironman Barcelona 2017 ile ilgili diğer videolar

Toplam Maliyet

IRONMAN Barcelona yarış maliyeti 5.000 – 10.000 TL arası

  • Yarış Kaydı 600 eur
  • Ulaşım 300 eur
  • Konaklama 300 eur
  • Harcama 300 eur

Yarış sonrası değerlendirme

Yarış sonrasın da , Türkiye’de IRONMAN yaş grubu sıralamasında 8 nci sırada yerimi aldım.Bu benim ve şirketim adına gurur verici bir olay olduğunu düşünüyorum…

Celil Akman IRONMAN Sıralama 2017

Bu müthiş deneyimi eksiklerim olmasına rağmen bu sürelerde bitirebildiysem, destek aldığımda daha da başarılı sonuçlar alacağıma inancım iyice artmış oldu.

Sponsor desteği ile daha da güzel işler yapabileceğime inanıyorum.

Eksikliklerim ve yeni projelerim mutlaka var 🙂

ama nasıl? nerede? ne zaman? soruların cevabı zamanı gelince ..

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

w

Connecting to %s